Tämä kasvatusfilosofinen hanke tarkastelee metamodernismin käsitettä koulutuksessa. Metamodernismilla tarkoitetaan tasapainottelua yhtäältä tulevaisuustoivon, merkityksellisten tarinoiden ja yksiselitteisten vastausten värittämän modernismin, ja toisaalta epävarmuuden, kriittisyyden ja keskeneräisyyden värittämän postmodernismin välillä. Hanke kysyy, miten metamodernismi vastaa ristiriitoihin epävarman tulevaisuuden, pirstaleisen tiedon ja vastausten tai ratkaisujen kaipuun kysymyksissä erityisesti kasvatuksen kestävään tulevaisuuteen liittyvien tehtävien osalta. Tällaisia ristiriitoja ovat esimerkiksi luottamus ja epäluottamus instituutioihin ja tieteelliseen tietoon; teknologia sekä toivon että pelon lähteenä; ja kestävyyden välttämättömyys mutta monimutkaisuus. Metamodernia kasvatusta tarkastellaan sekä yleisesti että tiede- ja teknologiakasvatuksessa. Hankkeen tarkoitus on esittää, miten kasvatus voi luoda toivoa, merkitystä ja ratkaisuja kestämättömyyden ja epävarmuuden keskelle.